Van Bandung naar Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Van Bandung naar Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Van Bandung naar Jogjakarta

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 September 2011 | Indonesië, Jogjakarta

Hallo allemaal !

Hier weer een berichtje geschreven in een bloedheet Bali.

Zondag 4 september 2011

Deze dag was voor mij een ‘reisdag’ en zou ik per 1ste klas trein van Bandung naar Wonosobo vertrekken, waarvoor ik ook een kaartje had gekocht. Ik moest dan uitstappen in het plaatsje Kroya en vervolgens de bus nemen naar Wonosobo. Echter, op aanraden van anderen besloot ik in de trein niet meer naar Wonosobo te reizen maar direct door te gaan naar Yogyakarta (Yogya voor intimi). Dit omdat er in Wonosobo niet zoveel te beleven valt en omdat het reis technisch wat gecompliceerd werd. Eenmaal aangekomen in Kroya dacht ik simpel een kaartje te kopen voor Yogya maar in de hal aangekomen was het een drukste van jewelste. Vele mensen/gezinnen liggen of zitten op de gront te wachten totdat ze een kaartje kunnen kopen voor de goedkoopste klasses. De meeste treinen waren vol dus konden ze hierop lang wachten.

Kroya ligt in de ‘middle of nowhere’ en waarschijnlijk hadden ze daar nooit een toerist gezien. Omdat ik natuurlijk alleen maar 1ste klas reis :), werd ik door een ‘local’ naar voren gehaald en kreeg ik voorrang bij het kopen van mijn kaartje. Helaas moest ik weer drie uur wachten op de eerst volgende trein en besloot ik te kijken of er op dit station wifi aanwezig was. En ja hoor !! Het werkte…. Op het perron stond een groot houten bureau met een lekkere stoel en ging ik daar maar zitten. Dit bureau bleek eigendom te zijn van de lokale politie en zij vonden het maar al te prachtig dat ik daar zat te internetten. In grote getallen kwamen de agenten langs en bij mij zitten om te kijken hoe internet werkte… bij het bekijken van de vele sites werd ik nog verwend met allerlei hapjes en vele liters thee… :) Ook was het vreemd om te zien dat ik als een van de weinige op het perron werd toegelaten en alle anderen opgepropt achter een hekje moesten toekijken. Zij werden pas op het perron toegelaten als de trein zou arriveren en dat duurde nog wel even.

Uiteindelijk in de trein aangekomen zat ik bij een gezin waarvan het zoontje nogal ‘aanwezig’ was. Constant heen- en weer lopen, klimmen etc. etc. Toen maar weer mijn laptop gepakt, op een tafeltje gezet en een tekenfilm opgezet. Hij was tot aankomst Yogyakarta stil….

Inmiddels was het al avond en had ik geen zin om nog een (goedkoop) hotel te zoeken. Dus besloot ik maar naar het hotel recht tegenover het station te gaan. Na mijn charmes in de strijd te hebben gegooid, kon ik de duurste kamer krijgen voor het goedkoopste tarief…. Deze kamer had een heerlijk waterbed, bureau, grote televisie met de zender BVN, waardoor ik de Nederlandse journaals kon zien.. :)

’s-Avonds weer heel even met Erwin & Bianca afgesproken en daarna heerlijk mijn waterbedje ingedoken…

Groet,

Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

.

Recente Reisverslagen:

13 September 2011

Kleine achterstand....

09 September 2011

Bezoek aan de Bromo vulkaan

07 September 2011

Huis van de Sultan & Prambanan

06 September 2011

Bezoek aan de Borobudur

06 September 2011

Van Bandung naar Jogjakarta
Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 100133

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: