De zaterdag in Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Robert Hansum - WaarBenJij.nu De zaterdag in Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

De zaterdag in Sucre

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

18 April 2010 | Bolivia, Sucre

Gisteren (zaterdag) heb ik een ‘rustige’ maar hele leuke dag gehad. Nadat ik mijn verhaal op mijn laptop had geschreven in onze hostel ben ik naar Joyride gegaan om een heerlijk ontbijt te nemen. Joyride is de plaats voor alle backpackers waar je activiteiten kunt boeken en hebben zij tevens een leuke bar met restaurant.

Hier heb ik een kaartje gekocht voor de Dino Truck om voetsporen van Dinosauriërs te gaan bekijken. Gezellig met andere toeristen in een truck met daarop het hoofd van een dinosauriër. Hoezo veel bekijks…. Deze voetsporen zijn in 1994 ontdekt en zijn 65 miljoen jaar oud. De voetsporen bevinden zicht op een muur van een cementfabriek en is in zijn soort de een na grootste vindplaats ter wereld! (150 soorten, waarvan 40 verschillende soorten dinosauriërs). Helaas sta je er 200 meter vandaan en is een groot gedeelte al vergaan. Door erosie en geldgebrek lukt het de Bolivianen niet om deze vindplaats te bewaren. Ongeveer 8 maanden geleden en nogmaals een aantal weken geleden is een groot gedeelte van de voetsporen vergaan. Men verwacht ook dat deze voetsporen binnen enkele jaren zijn verdwenen.

Na de nodige foto’s te hebben gemaakt heb ik samen met andere backpackers, die ik in de dino-truck heb ontmoet, een taxi genomen naar Sucre aangezien we het niet de moeite waard vonden om nog eens twee uur te blijven om op de dino-truck te wachten. Eenmaal teruggekomen in Sucre zijn we een restaurant gaan zoeken voor de lunch en hebben we ’s-middags wat door Sucre gelopen en wat musea en kerken bezocht.

Sucre is een heel mooi plaatsje met veel oude gebouwen en staat sinds 1991 op de Unesco lijst van erfgoed van de mensheid. Officieel is het nog steeds de grondwettelijke hoofdstad van Bolivia en niet La Paz… De bewoners laten dit ook duidelijk weten met ´gravity´ op de muur waar ze hier naar verwijzen. Sucre heeft een centraal plein waar iedereen, de toeristen en de lokale bevolking, bijeenkomt.

Gisteravond heb ik lekker gegeten in de hostel. De eigenaars van Dolce Vita zijn Fransen en hebben hier veel vrienden. Vaak koken zij voor deze vrienden en de gasten in de hostel en zitten dan met zijn allen op de binnenplaats. Erg gezellig! De meeste gasten zitten hier al een paar weken en waarschijnlijk blijven zij nog een tijdje. Zij bleven ’s-avonds in de hostel en zelf had ik afgesproken met een jongen uit Engeland en meisje uit Amerika. Met hen heb ik gisteravond ook de cocktaillijst van Joyride afgewerkt en een hele leuke avond gehad.

Het is nu acht uur in de morgen en zit ik lekker aan een tafeltje in de zon mijn verslag te doen. Straks om 09:00 uur heb ik weer afgesproken en gaan we de lokale markt van Tarabuco bezoeken. In de loop van de middag, als we terug zijn, neem ik samen met Amanda, het Amerikaanse meisje de bus naar Potosi. Ongeveer drie uur rijden van Sucre. Waarschijnlijk trek ik de komende dagen met haar op aangezien haar volgende bestemming na Potosi ook Uyuni is…

Tot later !

Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 100119

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: