Laatste dag Bolivia & lange busrit naar Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Laatste dag Bolivia & lange busrit naar Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Laatste dag Bolivia & lange busrit naar Cusco

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

27 April 2010 | Peru, Cusco

Momenteel ben ik in Cuzco, Peru en heb ik weer beschikking over internet en de tijd om verslag uit te brengen over mijn laatste dag in Bolivia en mijn reis naar Peru.

Om wat bij te komen van de Death Road was ik een dag langer in La Paz gebleven. Wat uitrusten, souvenirs kopen en gedag zeggen tegen heel wat mensen die ik in La Paz of eerder had ontmoet. Ik vond het echt jammer La Paz te moeten verlaten want ik had het echt naar mijn zin en er is nog zoveel te zien/doen. Omdat ik de zondag nog in La Paz bleef had ik nog de mogelijkheid om naar het Cholita Wrestling te gaan. Echt hilarisch! Worstelen op zijn Boliviaans en afgeleid van American Wrestling.
We werden met een bus opgehaald bij onze hostel en ergens naar de top van La Paz gebracht. Hier had je prachtig uitzicht en werd er even gestopt om wat foto’s te maken. Eenmaal aangekomen liepen alle toeristen in cologne de kleine, tochtige sportzaal binnen en stonden er plastic stoelen om de ring waar Hulk Hogan’s look-a-likes stonden te worstelen.

Waarschijnlijk was het al eerder begonnen want alle locals zaten, op de vele goedkopere plekken, om ons heen. Het worstelen was eigenlijk helemaal niets aan maar omdat het zo nep was, leek het wel een komisch toneelstuk. Gekke pakken en schmink, ‘klappen’ die niets voorstelden en alles was wel heel goed ingestudeerd.

Eigenlijks passeerde alles de revue. Mannen tegen mannen, vrouwen in Boliviaanse kledij, mannen tegen vrouwen, dwergen, corrupte scheidsrechters en af en toe een toeschouwer. Het leukste was eigenlijk hoe het publiek zich gedroeg. Vele duimen omhoog/omlaag, geschreeuw en gelach. Ook de nodige schillen, plastic flesjes en popcorn werden naar de worstelaars gegooid waardoor deze weer ‘kwaad’ werden op het publiek. De toeristen op de eerste rang deden volop mee en hadden allemaal hun fototoestel in aanslag. Na drie uur had iedereen het wel gezien en was het ook afgelopen. Iedereen werd naar de bussen begeleid en teruggebracht naar hun hostel. De rest ben ik in de hostel gebleven.

Afgelopen maandag was een vroegertje. Om 06:00 uur al opgestaan om rustig te gaan douchen en om te kleden want om 07:00 uur werd ik weer opgehaald door de taxi om naar het busstation te gaan. De busrit naar Cuzco zou eigenlijk 12 uur duren maar werden er natuurlijk ruim 15…. Echt een pretje was de rit niet. Alleen al in Bolivia moesten we twee keer de bus uit i.v.m. drugscontrole, daarna weer bij de grens om ons eerst uit te checken om ons vervolgens weer in te checken in Peru. Dit allemaal in een tijdsbestek van twee uur… ook was het bloedheet in de bus.

Gelukkig stapten een aantal mensen uit in Puno zodat ik de rest van de reis een ‘eigen’ plekje had. Het uitzicht was weer prachtig. Aan de linkerkant had je de grote kale hoogvlaktes en aan de rechterkant reden we langs het Titicacameer met daarachter (besneeuwde) bergtoppen. Echter, het grootste gedeelte van de reis heb ik geslapen… :)

Eenmaal aangekomen, direct de taxi gepakt naar hostel Il Magico wat mij eerder door Amanda was aangeraden. Werkelijk een prachtig hostel waar ik mij de laatste dagen in Peru goed kan vermaken, maar daarover meer in mijn volgende log….

Groet,

Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 100033

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: