Van Petra met de taxi naar Eilat in Israel - Reisverslag uit Eilat, Israel van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Van Petra met de taxi naar Eilat in Israel - Reisverslag uit Eilat, Israel van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Van Petra met de taxi naar Eilat in Israel

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

26 April 2011 | Israel, Eilat

Hallo Allemaal,

Hier even een zeer kort berichtje aangezien mijn verslag over Petra nog niet helemaal af is maar toch iets van mij wilde laten horen. Het was in Petra goed vertoeven met een temperatuur van rond de 38 graden!

Nadat ik gisterochtend mijn verslag had geschreven ben ik direct naar Petra gegaan voor mijn tweedaagse bezoek. Kaartje kopen en lopen maar. Het is werkelijk adembenemend om hier rond te lopen. Een complete stad uitgehakt in de rotsen. Adembenemend.

Soms moet je 1 tot 2 uur naar boven klimmen om iets te zien maar het is zeker de moeite waard. In de loop van de middag had ik de Engelse Jaime ontmoet en met haar ben ik de rest van de dag opgetrokken. Nadat we ’s-Avonds wat hadden gegeten in een restaurant zijn we nog naar Petra by Night geweest. Het was leuk om er geweest te zijn maar niet echt een aanrader.

Uiteindelijk nog wat bij mijn hotel wat gedronken, om de volgende ochtend (dinsdag) weer om 05:00 uur !! op te staan. Om alles van Petra te kunnen zien moet je er echt twee dagen voor uittrekken.

Eind van de middag hadden we Petra wel gehad en besloot ik de taxi te nemen naar Eilat. Jawel, ik zit nu op een terrasje in het Israëlische vakantieparadijs Eilat. Jaime komt morgenochtend omdat zij al een kaartje had voor de bus en ook voor haar hotel had betaald.

Direct na aankomst ben ik naar de Red Sea Diving Center gegaan om morgen mee te gaan met een tour incl. twee duiken. Morgen (woensdag) wordt ik om 08:00 uur bij mijn hotel opgehaald

Het is afhankelijk van hoe het allemaal loopt maar de planning is om in Eilat de bus te nemen, incl. een tussenstop bij de dode zee, naar Jeruzalem voor een eendaagse excursie.

Vanuit Jeruzalem hoop ik dan weer terug te keren naar Amman in Jordanie voor mijn vlucht terug naar Amsterdam….

Groeten uit een warm Eilat !

Robert

• 26 April 2011 - 18:41

Li:

hoi, oot
    hier alles ok, leuk te lezen dat je het naar je zin hebt, veel plezier en doe voorzichtig

• 27 April 2011 - 10:10

Rene:

heej robert .
    klinkt helemaal geweldig zeg en leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt haha
    groete uit slie en zie je binnekort weer veilig in holland .

• 03 Augustus 2012 - 19:03

Annemieke:

Dag meneer Robert,

In september van dit jaar ga ik met een vriendin twee weken naar Israël. We zijn o.a.van plan om vanuit Eilat naar Petra in Jordanië te gaan. We willen bij voorkeur een trip van 2 dagen maken en zijn van plan om deze trip in Eilat te regelen, omdat we denken dat dat het handigst is.

Is het mogelijk dat u ons een tip geeft over hoe en waar we de reis het beste kunnen boeken (van Eilat naar Petra). We zijn maar twee dagen in Eilat, waardoor het heel fijn zou zijn als we toch van te voren al zouden weten hoe en waar we de (georganiseerde) reis kunnen boeken.

Ik hoop van u te mogen horen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Groet,