Van Petra met de taxi naar Eilat in Israel - Reisverslag uit Eilat, Israel van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Van Petra met de taxi naar Eilat in Israel - Reisverslag uit Eilat, Israel van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Van Petra met de taxi naar Eilat in Israel

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

26 April 2011 | Israel, Eilat

Hallo Allemaal,

Hier even een zeer kort berichtje aangezien mijn verslag over Petra nog niet helemaal af is maar toch iets van mij wilde laten horen. Het was in Petra goed vertoeven met een temperatuur van rond de 38 graden!

Nadat ik gisterochtend mijn verslag had geschreven ben ik direct naar Petra gegaan voor mijn tweedaagse bezoek. Kaartje kopen en lopen maar. Het is werkelijk adembenemend om hier rond te lopen. Een complete stad uitgehakt in de rotsen. Adembenemend.

Soms moet je 1 tot 2 uur naar boven klimmen om iets te zien maar het is zeker de moeite waard. In de loop van de middag had ik de Engelse Jaime ontmoet en met haar ben ik de rest van de dag opgetrokken. Nadat we ’s-Avonds wat hadden gegeten in een restaurant zijn we nog naar Petra by Night geweest. Het was leuk om er geweest te zijn maar niet echt een aanrader.

Uiteindelijk nog wat bij mijn hotel wat gedronken, om de volgende ochtend (dinsdag) weer om 05:00 uur !! op te staan. Om alles van Petra te kunnen zien moet je er echt twee dagen voor uittrekken.

Eind van de middag hadden we Petra wel gehad en besloot ik de taxi te nemen naar Eilat. Jawel, ik zit nu op een terrasje in het Israëlische vakantieparadijs Eilat. Jaime komt morgenochtend omdat zij al een kaartje had voor de bus en ook voor haar hotel had betaald.

Direct na aankomst ben ik naar de Red Sea Diving Center gegaan om morgen mee te gaan met een tour incl. twee duiken. Morgen (woensdag) wordt ik om 08:00 uur bij mijn hotel opgehaald

Het is afhankelijk van hoe het allemaal loopt maar de planning is om in Eilat de bus te nemen, incl. een tussenstop bij de dode zee, naar Jeruzalem voor een eendaagse excursie.

Vanuit Jeruzalem hoop ik dan weer terug te keren naar Amman in Jordanie voor mijn vlucht terug naar Amsterdam….

Groeten uit een warm Eilat !

Robert

  • 26 April 2011 - 18:41

    Li:

    hoi, oot
    hier alles ok, leuk te lezen dat je het naar je zin hebt, veel plezier en doe voorzichtig

  • 27 April 2011 - 10:10

    Rene:

    heej robert .
    klinkt helemaal geweldig zeg en leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt haha
    groete uit slie en zie je binnekort weer veilig in holland .

  • 03 Augustus 2012 - 19:03

    Annemieke:

    Dag meneer Robert,

    In september van dit jaar ga ik met een vriendin twee weken naar Israël. We zijn o.a.van plan om vanuit Eilat naar Petra in Jordanië te gaan. We willen bij voorkeur een trip van 2 dagen maken en zijn van plan om deze trip in Eilat te regelen, omdat we denken dat dat het handigst is.

    Is het mogelijk dat u ons een tip geeft over hoe en waar we de reis het beste kunnen boeken (van Eilat naar Petra). We zijn maar twee dagen in Eilat, waardoor het heel fijn zou zijn als we toch van te voren al zouden weten hoe en waar we de (georganiseerde) reis kunnen boeken.

    Ik hoop van u te mogen horen.

    Alvast vriendelijk bedankt.

    Groet,
    Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Eilat

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2689
Totaal aantal bezoekers 99844

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: