Duiken in Eilat, Israel - Reisverslag uit Eilat, Israel van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Duiken in Eilat, Israel - Reisverslag uit Eilat, Israel van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Duiken in Eilat, Israel

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

27 April 2011 | Israel, Eilat

Hallo allemaal,

Helaas ontbreekt mij de tijd om op mijn gemak mijn verslagen te schrijven maar ik kan garanderen dat deze nog wel volgen… helaas wel met vertraging!

Voorheen schreef ik mijn verslagen vaak voor het ontbijt omdat ik dan meestal de tijd had. Echter, deze dagen stond ik rond 06:30 uur op en zelfs dan, had ik geen tijd, of was er simpelweg geen internet aanwezig.

De verslagen dateer ik op de dagen waarop deze betrekking hebben…. !

Desondanks wil ik laten weten dat alles goed gaat en het een prachtige reis is geweest. Nadat ik afgelopen dinsdag per taxi in Eilat, Israël was aangekomen en een hotel had geregeld heb ik nog wat gedronken in een Ierse Pub. Een wereld van verschil met Jordanië. Eilat is een moderne vakantieplaats met trendy geklede jongeren tegenover het Arabische Jordanië met mannen en vrouwen in lange jurken….

Woensdagmorgen was voor mij wederom vroeg opstaan aangezien ik om 08:00 uur bij de duikschool moest zijn voor de eerste van mijn twee duiken. Omdat het langer was dan 6 maanden dat ik voor het laatst had gedoken (Brazilië) moest ik eerst een ‘refresh-dive’ doen. Stelde niet veel voor. Het gaat erom dat je laat zien dat je kunt duiken en dat je weet hoe te handelen in geval van nood. Zo moet je een paar onderwater oefeningen doen als het verwijderen van je masker en daarna weer opzetten.

De eerste duik was even wennen maar het was prachtig. 53 minuten onder water, rondkijkend naar al het moois om je heen. Veel vissen en prachtig koraal. Al vond ik het niet zo indrukwekkend als Sharm-El-Sheikj in Egypte. Maar toch…..

Ondertussen was ook Jaime gearriveerd. De Engelse die ik eerder in Petra had ontmoet. Zij had een ochtendbus genomen en slaapt in het zelfde hotel als ik. Omdat ik wist dat zij kwam had ik haar al aangemeld bij de duikschool en samen met haar en de gids heb ik ’s-middags mijn tweede duik gedaan.

Het was de bedoeling dat ik nog een nacht in Eilat bleef. Echter, ik ontdekte dat er ’s-avonds nog een bus ging naar Jerusalem en omdat ik geen tijd wilde verspillen heb ik deze bus genomen….

Na nog even afscheid te hebben genomen vertrok ik uiteindelijk uit Eilat voor een 5 uur durende busrit naar Jerusalem…..

Volgend veslag: Jeruzalem !

Groet,

Robert

• 30 April 2011 - 18:47

Brad:

Hee allerliefste oom van de hele wereld.

het was zeker heel leuk daar want ik hoorde van mama dat je vannacht al weer thuis komt
    heb je bij het duiken ook nog mooie vissen gezien??