Laatste dag Brazilie, op naar Bolivia - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Laatste dag Brazilie, op naar Bolivia - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Laatste dag Brazilie, op naar Bolivia

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 April 2010 | Brazilië, Brasilia

Vandaag is dus mijn laatste dag in Brazilie en vertrek ik morgenochtend om 06:00 uur naar Corumba. De grens met Bolivia. Gelukkig dat de bus zo vroeg vertrekt want dan ben ik nog op tijd om de grens met Bolivia over te steken. De grens van Brazilie blijft wel open maar om een bepaald tijdstip sluit de grens van Bolivia en moet je noodgedwongen een nacht in Corumba blijven waar verder niets te doen is. Met een beetje geluk haal ik ook nog de nachttrein van Puerto Suarez naar Santa Cruz. Haal ik weer een dag in....

Vandaag een hele leuke dag gehad. Vanochtend om 06:00 uur opgestaan om mijn vorige stukje te schrijven!! Om 07:00 uur had ik met Lauren afgesproken om eerst te ontbijten voordat we gingen grotduiken. Dit was echt prachtig. We werden vanaf onze hostel opgehaald en kregen eerst les in ´tokkelen´. Daarna de spullen gepakt en zijn we naar een grot gegaan waar we gingen afdalen. Het was ongeveer 70 mtr diep en daar had je een rots met daaromheen prachtig blauw water. Op deze vrij kleine rots hebben wij onze duikspullen aangetrokken en gingen wij na elkaar het water in. Hier gingen we tot ongeveer 20 meter maar je kon wel 100 mtr kijken. Prachtig blauw water en een paar kleine gekleurde vissen. Na deze duik zijn we afgezet bij onze hostel en hebben we een lunch genomen om de rest van de dag te bespreken.

Bonito is een prachtig plaatsje maar ontzettend duur!! Je hebt hier vele activiteiten die allemaal geld kosten maar het grootste probleem is het transport. Er rijden nl geen bussen naar de grotten, stranden etc etc. dus ben je verplicht een taxi te nemen. Ze weten hier goed op in te springen en zijn ze er op in gesteld dat toeristen een taxi delen om de kosten te dekken...

In onze hostel hebben we ook twee dames ontmoeten uit Frankrijk en met hen hebben we fietsen gepakt van de hostel en om ergens te gaan zwemmen en te snorkellen. 7 km verder.... Normaal niet zo ver maar met 34 graden????

Dit was bij een klein riviertje met ontzetten veel vissen. Was wel leuk om tussen te zwemmen en helemaal omdat Lauren voer had gekocht.. om tussen ons in te gooien.

Zojuist zijn we teruggekomen en hebben we nog wat gedronken in de Taboa-bar. Dé bar van Bonito.

Nu even douchen en dan gaan we voor de laatste keer wat eten in Brazilie en nemen we afscheid van elkaar...

Morgenavond hoop ik dus te arriveren in Bolivia. Tweede gedeelte van mijn reis door Zuid Amerika.

Groet,

Robert