Regen, regen en regen & Duiken...... - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Regen, regen en regen & Duiken...... - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Regen, regen en regen & Duiken......

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 April 2010 | Brazilië, Ilha Grande

Vandaag weer alleen maar regen maar de pret is er niet minder om. Om half een ben ik door een duikinstructeur opgehaald in mijn hostel. Op nog geen 10 meter van onze hostel heb je al een strand en daar lagen alle spullen al klaar. Door de gietende regen met alleen mijn zwembroek aan zijn we naar de ‘boot’ gegaan. In Remco-taal een ‘badkuip…’. Hiermee zijn we naar een nog kleiner eilandje gevaren (half uur) en hebben we de spullen klaargemaakt en de duikpakken aangetrokken. Vanaf dat eiland hebben we een tweetal duiken gedaan.

Het was een prachtig gezicht. Vele mooie vissen in allerlei kleuren en grote schildpadden. Helaas niet zo mooi als in Sharm El Sheikh in
Egypte maar zeker de moeite waard en ik heb er geen spijt van. Tijdens deze duiken zijn we ook veel blauw/groene?? krabben van ongeveer 30 cm. tegengekomen… Na deze duiken zijn we weer in onze ‘badkuip’ gestapt en terug gevaren naar Ilha Grande. Ook hier hadden we weer flinke golven en harde regen/wind.

Na terugkomst zijn we nog wat wezen drinken en ben ik terug gegaan naar onze hostel, waar ik samen met de andere onze reizen heb doorgenomen. Naast mij zitten nu de drie dames uit Wales die vijf maanden door Zuid Amerika trekken en werkelijk ieder land aandoen. Zelfs Colombia. Al heb ik al meerder mensen gesproken die ook Colombia aandoen. Volgens deze mensen is het grootste gedeelte van het land veilig en moet je enkele gebieden mijden.

Het mooie van reizen en slapen in een hostel is dat je zoveel mensen ontmoet die bij elkaar de hele wereld hebben gezien. Tevens valt het mij op hoeveel mensen alleen reizen. Zelfs meer vrouwen dan mannen en van alle leeftijden. Velen zijn net klaar met hun studie of hebben hun werk opgezegd om een aantal maanden te reizen. En ik maar denken dat 33 dagen al veel zijn….
Helaas heb ik nog niemand gesproken die in/of bij de Pantanal zijn geweest dus heeft niemand mij nog tips kunnen geven. Het is de bedoeling dat ik as donderdag vanaf Paraty naar Sao Paulo ga om een vlucht te nemen naar Campo Grande om daarvandaan weer naar de Pantanal te trekken.

Het weer zou daar beter zijn al is dat niet 100% zeker. Wel dat het daar een stuk kouder is. Ongeveer 20 graden. Helaas kregen wij net te horen dat een flink aantal vliegvelden zijn gesloten (zelfs in Rio) vanwege het slechte weer. Nu maar hopen dat het donderdag voorbij is.

Vanavond maar weer aan de lekkere cocktails en morgen weer vroeg op….

Groet,

Robert

  • 07 April 2010 - 05:38

    Brad:

    gisteren heb ik een selectie wedstrijd gespeeld,ik weet de uitslag nog niet in welk taem ik kom :)

    groetjes

    brad

  • 07 April 2010 - 05:41

    Marco:

    weer een mooie reis man!!
    Ik volg het weer op de voet.

  • 07 April 2010 - 07:45

    Pa - Ma:

    je reisverhalen zien er goed uit je vermaakt je wel alleen jammer van het weer want Ilha Grande moet een mooi eiland zijn,volgens de berichten word het na donderdag droog, dus hopen maar.reageer eens op de e-mails.
    heelveel groetjes van de thuis haven en nog een een fijne reis.
    pa-ma

  • 07 April 2010 - 14:52

    Nick :

    hey oot
    ik lees veel je verslagen.het toernooi ging niet zo goed ik denk even goed als het weer bij jou hoor ik, brad gisteren selectie wetsrijd gespeeld zoals je benenden wel kunt lezen.
    veel plezier daar.

    groeten van iedereeen hier

  • 07 April 2010 - 16:30

    Rogier:

    hey, ben je mij vergeten, mooiii is dat..haha...ik was in de Pantanal!
    Leuk om te lezen wat je doet.

    grtz

  • 08 April 2010 - 13:11

    Esther:

    Ondanks de regen beleef je nog genoeg mooie dingen volgens mij. Klinkt weer geweldig allemaal hoor. Ga lekker door met genieten en mensen ontmoeten.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Ilha Grande

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 100127

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: