Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 April 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal!
Eindelijk aangekomen in Rio de Janeiro!!!
Helaas laat ook in Brazilie het internet het vaak afweten en daarom dit late bericht.
Na een korte vlucht vanaf Amsterdam ben ik eergistereren om 15:00 uur aangekomen in Parijs waar ik pas om half twaalf 's-avonds de volgende vlucht zou hebben. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om nog even Parijs in te gaan maar het vliegveld was toch verder weg dan ik had verwacht. Het zou dan bijna 1,5 uur (enkel) reizen zijn en voor een retourtje betaalde je dan bijna 35 euro. Beetje veel om 'even' wat te gaan drinken in Parijs... Daarom bleef ik maar op het vliegveld en heb de hele middag/avond een beetje rondgekeken en films gekeken op mijn laptop. De vlucht van Parijs naar Rio ging heel goed. Gelukkig had ik als een van de zeer weinigen een lege stoel naast mij dus ik had ruimte genoeg. Na het eten vrijwel direct in slaap gevallen en werd zo'n uurtje voor het landen pas wakker. Bij Air France lieten ze mij gelukkig wel slapen en maakte ze mij, zoals op mijn vlucht naar Zuid Korea, niet iedere keer wakker met de vraag of ik ´iets wilde drinken´ en/of eten.
Rio ziet er eigenlijk niet anders uit als alle steden langs het strand en heeft veel hoge gebouwen en je ziet veel toeristen. Van het vliegveld heb ik maar een taxi gekomen en mij direct ingechecked in mijn hostel. Gelijkertijd ontmoette ik andere mensen in de hostel en zij hadden net een busje gehuurd met prive-chauffeur om een toer door Rio te doen om de bekende plekken te laten zien. Het mooie was dat er nog een plekje over was, dus een half uur later reden we al rond in Rio.
Eerst zijn we naar het strand gegaan waar hanggliders landen. Best een leuk gezicht want je ziet ze ook vanaf de berg naar beneden komen. Vervolgens zijn we de bergen in gereden, met ontzettend veel steile kronkelwegen op weg naar een ‘nationaal park’. Veel was het niet maar de kleine waterval was toch leuk om te zien. Vervolgens via meerdere uitkijkpunten, waar je een goed uitzicht had over Rio naar Corcovado, het grootste Christusbeeld en tevens de grootste toeristische attraktie, wat uitkijkt over Rio de Janiero. Komen wij en een paar duizend andere toeristen aan, blijkt deze “under construction” te zijn @#$%%####@#$%$## Eens in de 20 jaar, wordt deze gerenoveerd en dat moest net dit weekend gebeuren.... Staat dit beeld helemaal in de steigers… !!! Meerdere uren in een busje zitten om het beeld helemaal in de steigers te zien staan. Dit was eigenlijk wel een flinke domper. Ook was het Goede Vrijdag en kon je je voeten vrijwel nergens zetten omdat het ontzettend druk was. Nou ja, wel een ervaring rijker maar helaas niet de foto’s die ik hebben wilde. Dat wordt googlen… Daarna zijn we afgezet bij Sugar Loaf, een ontzettend grote rots waar je met de kabelbaan naar boven kan. We dachten eerst bovenaan wat de drinken en dan de zonsondergang te zien… Sta je eerst twee uur in de rij om kaarten te kopen, moet je in een andere rij gaan staan, voor de voor de cabines.. Uiteindelijk was het donker voordat wij boven waren. Het uitzicht was wel mooi voor een ‘Rio By Night’.
Met hetzelfde groepje waarmee ik gisteren ben opgetrokken en een aantal anderen ben ik gisteravond naar Lapa geweest waar je ’s-avonds een street-party hebt. In vele cafees en clubs heb je live-muziek. Zowel binnen als buiten. Hier gingen wij heen met de bus en de chauffeur maakte er een sport van om zo hard mogelijk te rijden en zo scherp mogelijk de bochten te nemen, waar je in Nederland voorgoed je rijbewijs voor moet inleveren. En dat met een volgepakte bus.
In Lapa maar een Mojito´s gedronken en wat samba-bandjes gezien. Uiteindelijk maar de taxi genomen om mijn bedje op te zoeken...
Wat ik vndaag ga doen weet ik nog niet precies maar ik denk dat ik een Favela-tour ga doen. Is alleen in de ochtend dus vanmiddag kan ik even naar het strand om bij te komen van gisteren :)
Morgen speelt Flamingo tegen Friburguense in het Maracana stadion. Een soort Feyenoord – Ajax van Rio en heel spectaculair om te zien. Ik heb de kans om kaarten te kopen dus waarschijnlijk blijf ik een dagje langer in Rio, al weet ik niet of ik met mijn reisschema dan nog uitkom. Eigenlijk ga ik liever naar het rustigere Ilha Grande maar zo’n voetbalwedstrijd lijkt mij ook een sensatie! Nou ja, ik zie het wel !
Het weer ziet er hier weer voortreffelijk uit. Overdag is het zo’n 33 graden en ’s-nachts zo’n 25 graden. Dus veel zweten...
Tot later !
Robert

  • 03 April 2010 - 12:54

    Gerben:

    Veel Plezier!!!!

  • 03 April 2010 - 13:16

    Pa - Ma:

    fijn te horen dat je goed bent aangekomen,
    en mooi weer, hier is het pet de jongens zijn naar het toernooi hopelijk blijft het een beetje droog.je hebt gisteren wel een lange en drukke dag gehad en dan nog een christusbeeld in de steigers wel jammer maar er zal nog wel meer te zien zijn he,
    robert geniet van al het moois. heelveel groetjes van pa en ma.

  • 03 April 2010 - 15:03

    Edje:

    Hey Robert,
    Gave reis man, veel plezier. en kijk uit in de favela's weet je nog van call of duty hihi

  • 04 April 2010 - 09:00

    Corrie En Henk:

    Geen probleem,foto's van christus beeld op voorraad.
    hebben ook nog gebruikte kaartjes van sugar loaf
    let op copacabana???
    veel plezier en goede kontacten daar.
    groetjes Corrie en Henk

  • 04 April 2010 - 13:30

    Marco:

    Hallo Robert, je vader en moeder zijn nu op bezoek bij mij en mijn pa bij mij thuis en lieten ons jou reisverslaginternetpagina zien, vrolijk pasen goede en plezierige reis verder groeten
    Addy Wim Jan Marco

  • 04 April 2010 - 16:49

    Tolinibr:

    2 dagen veel regen en slecht voetbal, maar ja je bent bezig. Groetjes en schrijf nog snel. Nu naar bed!!!!!!!!!!!!!
    veel plezier tolinibr

  • 04 April 2010 - 16:49

    Tolinibr:

    2 dagen veel regen en slecht voetbal, maar ja je bent bezig. Groetjes en schrijf nog snel. Nu naar bed!!!!!!!!!!!!!
    veel plezier tolinibr

  • 05 April 2010 - 00:18

    Willem:

    Ha Robert,
    mooi verslag van de eerste dagen. Maak je niet druk om het Christus-beeld in de steigers, want in feite heb jij iets heel bijzonders gezien. Een ieder ander die het beeld "Under Construction" wil zien moet er 20 jaar op wachten. Veel plezier de komende tijd op je reis!
    Groeten, Willem

  • 05 April 2010 - 08:23

    Ad:

    Goede reis verder we blijven je volgen groeten uit Kamp Holland Sliedrecht

  • 05 April 2010 - 12:54

    Bas:

    he Robert,leuk je reisverslag na te lezen.
    Op die voetbalwedstrijd ben ik harstikke jaloers,schijnt een belevenis te zijn.
    Veel plezier

  • 06 April 2010 - 08:08

    De Vrienden Van Vdm:

    hi hansum

    zie dat je goed bent aangekomen..even een verzoek van vriend carel om even naar kantoor te bellen ( is geen grap!! )
    veel plezier nog ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 100158

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: