Eerste dag in Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Eerste dag in Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Tel Aviv

Blijf op de hoogte en volg Robert

05 Oktober 2013 | Israel, Tel Aviv

Hallo allemaal,

Hier een kort verslagje van mijn eerste dag in Tel Aviv. Waarom een kort verslagje? Waarschijnlijk omdat er niet zo veel is gebeurd.... hahaha

Na een té lange vlucht via Istanbul was ik eindelijk in Tel Aviv aangekomen en op het vliegveld stond mijn taxi al te wachten om mij naar Florentine Hostel te brengen. Een echte backpackers hostel waar je ook op het dakterras in de buitenlucht kon slapen wat velle anderen dan ook deden. Zelf koos ik voor een lekker bedje met 5 anderen op de kamer... Lekker uitgeslapen tot een uur of 8, heerlijk ontbeten (brood met Humus) en de straat op....

Mede door het mooie zonnige weer ben ik voornamelijk op en rond de boulevard van Tel Aviv geweest. 's-Ochtends eerst een "gratis" excursie waar de gidsen het moeten hebben van de fooi door Old Jaffa. Old Jaffa viel mij eigenlijk tegen. Gewoon wat oude gebouwen, klein wijkje ten zuiden van Tel Aviv en erg toeristisch. Aan het einde van de excursie stonden we voor een restaurant wat gerund werd door blinden en waar je in het totale donker moest eten. Samen met twee Duitse dames, ben ik hier wezen eten en kregen wij een 3-gangen menu voorgeschotels, wat erg lekker was. Helaas kon ik alleen de kippensoep en de Humus defineren maar wat de rest was ?? ?

Daarna een flinke wandeling gemaakt naar Tel Aviv Port. Duurde iets langer dan de bedoeling was maar dat zal ook komen doordat ik "af en toe" bij iedere strandtent even in het zonnetje ging rusten (lees: knikkebollen). Uiteindelijk toch in Tel Aviv Port aangekomen met vele trendy winkeltjes, bars en restaurants. Hier wat gegeten, de zonsondergang gezien en de taxi genomen naar de Ierse Pub die ik eerder ben tegengekomen...... Maar met American Football, Amerikanen achter de bars, geen live muziek was het zo Iers niet. Wel een paar gezellige expats tegen gekomen waar ik een leuk gesprek mee had.

Omdat ik (nu over enkele minuten) met iemand heb afgesproken, had ik de taxi genomen naar de wijk Neve Tsedek. Bleek dat deze wijk gewoon om de hoek was... Nadat ik de chauffeur hiermee confronteerde en mij wel had mogen waarschuwen hadden we een klein discussie over de ritprijs/ Na over en weer wat woorden als "you moth** fu***er" en "f**k you 2, you ******** etc. kon hij half het geld wat hij eerst vroeg van de grond rapen...... :) Wel blij dat hij mij niet achter mij aankwam, die stinkende 020-er.... :)

Maar ja, nu even snel dit berichtje typen en dan gaan we naar een of ander bekende club in Tel Aviv.... Ik laat mij weer verrassen.!

Oh ja, ook deze keer zal het weer vol met spelfouten zitten maar ik type dit om 12 uur 's-nachts op een tablet met spellingscontrole??? en zonder terug te lezen....

Morgen de trein naar Akko, ten noorden van Haifa.

En waarom? Gewoon omdat het allemaal kan!

Gr,

Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Tel Aviv

Israel Tour

.

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2013

Yad Vashem

10 Oktober 2013

Jeruzalem, de oude stad

09 Oktober 2013

Hebron, Westelijke Jordaanover (Het verslag)

09 Oktober 2013

Hebron, West Bank, Palestina

08 Oktober 2013

Akko/Acre
Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 99798

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: