Shalom ! - Reisverslag uit Sliedrecht, Nederland van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Shalom ! - Reisverslag uit Sliedrecht, Nederland van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Shalom !

Blijf op de hoogte en volg Robert

01 Oktober 2013 | Nederland, Sliedrecht

Hallo allemaal !

Na een paar eerdere reizen te hebben gemaakt naar landen waar Internet nog uit de tijd van vroeger stamde of gewoon door de regering van die landen bijna onmogelijk werd gemaakt (China en Cuba) reis ik komende zaterdag voor de tweede maal naar het prachtige Israël waar ik mij voorgenomen heb weer een paar leuke stukjes voor jullie te schrijven.

Enkele jaren geleden heb ik, in combinatie met Jordanië, Eilat (in het zuiden aan de Rode Zee) en Jerusalem bezocht. Deze reis begin ik echter in Tel Aviv. Hier wil ik genieten van de prachtige stranden en het trendy nachtleven. Tevens ga ik vanuit Tel Aviv een uitstapje maken naar Jaffa. Jaffa is een buitenwijk van Tel Aviv en is bekend om zijn sinaasappelen. Ook ga ik hier een tour doen langs de vele mooie “Bauhaus” huizen die in Tel Aviv staan.

Vanuit Tel Aviv reis ik naar Akko in het hoge noorden van Israël, niet al te ver van Libanon. Libanon, het land dat vorig jaar nog mijn visum weigerde omdat ik een stempel van Israël in mijn paspoort had. Hahaha. Maar ook deze keer zal ik Libanon niet bezoeken….

Akko is een oude havenplaats met vele oude gebouwen en muren met karakteristieke middeleeuwse en oosterse uitstraling. In Akko ga ik een ondergrondse tour doen door de tunnel van de “Ridderorde der Tempeliers”. Maar hierover later meer…

Vervolgens reis ik van Akko naar Jerusalem. Waar ik de vorige keer geen tijd voor had, ben ik deze keer zeker van plan om Bethlehem en Rachels Graf te bezoeken. Ik hoop maar dat het deze keer wel mogelijk is aangezien Bethlehem in Palestijns gebied ligt en de controlepoort door de Veiligheidsmuur regelmatig wordt afgesloten door de aanhoudende onlusten in dat gebied.

Verder heb ik ook een dag gereserveerd voor een bezoek aan het Yad Vashem. Dit is het grootste Holocaust museum/instituut ter wereld, wat ongetwijfeld zeer indrukwekkend zal zijn…

Tevens heb ik in Jerusalem met een aantal vrienden afgesproken waarmee ik China aan aantal dagen heb gereisd en hebben zij mij al beloofd de mooiste plekken van Jerusalem en omgeving te laten zien.

Tot slot vlieg ik via Istanbul weer terug naar huis. Aangezien ik ’s-ochtends vroeg in Istanbul land en pas ’s-avonds terugvlieg naar Amsterdam doe ik nog een “dagje Istanbul” Uiteraard doe ik deze dag mijn uiterste best alle highligts van Istanbul te zien….

Tot later !

Robert

• 01 Oktober 2013 - 22:06

Esther :

Heel veel plezier weer, maar dat gaat je vast en zeker lukken :-) x

• 01 Oktober 2013 - 22:32

Robert Hansum:

Hoi Esther, bedankt! Na mijn vakantie spreken we snel eens af. Groet, Robert

• 01 Oktober 2013 - 22:42

Rian:

Je reisprogramma klinkt veelbelovend! Enjoy Robert!

• 01 Oktober 2013 - 22:51

Robert Hansum:

Hoi Rian, jij ook bedankt! Nu weet ik voor wie ik het allemaal doe... :) Groet, Robert

• 02 Oktober 2013 - 12:30

Sandra:

Hoi Robert, veel plezier op deze reis. De planning ziet er goed uit.
    Ik vertrek dadelijk naar Istanbul en ga daar de buurt eens verkennen. Ik kom de 9e terug dus zal je daar dan wel niet tegenkomen!

• 04 Oktober 2013 - 17:51

Nick Van Hienen:

Hey oot , super leuk om te lezen waar je nu allemaal weer heen gaat! Veel plezier alvast en ps: niet schrikken als je 75kg overgewicht bij je bagage hebt want dan ben ik dat