Weer terug in Israel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Weer terug in Israel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Weer terug in Israel

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

11 Januari 2014 | Israel, Jeruzalem

Hallo allemaal,

Nog niet bekomen van mijn vorige trip door Israel en Palestina en mijn reisverhalen van de vorige trip nog niet eens afgewerkt, ben ik weer terug in Israel en zit ik weer in het Abraham Hostel van Jerusalem.

De reden dat ik weer in Israel ben is een combinatie dat ik Israel nog een keer wilde bezoeken voordat mijn paspoort is verlopen, een goedkoop ticket, bezoeken van vrienden en uiteraard de wedstrijd van de Dames 1 van Sliedrecht Sport tegen Haifa Volleybal, komende dinsdag in Haifa. Ook wil het toeval dat ik nog niet in Haifa ben geweest en dat ik een keer de Golan Hoogte wil bezoeken, incl. een bezoek aan een wijnhuis en het drielandenpunt van Libanon/Syrie/Israel.

Na een rommelige heenreis waarbij het leek of alles mis ging te gaan. Ik ben mijn bankpas kwijt, laat door de haast mijn tablet in mijn tas in de auto liggen om vervolgens nog maar net op tijd bij het vliegtuig te staan. Ik heb zelfs nog nooit gehad dat ik omgeroepen werd en "Of de heer Handsome?? zo snel mogelijk naar de Gate wilde begeven... Ben je daar eindelijk, heeft het vliegtuig nog wat vertraging ook... arghh

Maar toen ging alles gemakkelijk. Een korte overstap van een uur op Istanbul en ook de Shuttle Bus van het vliegveld naar Jerusalem stond al klaar... Om een uur of half twee was ik eindelijk in mijn hotel... Nog even wat gedronken met een bekende van de vorige keer om vervolgens heerlijk mijn bedje in te duiken.

Ik zou in eerste instantie om 10:00 uur mijn eerste Yoga les in Jerusalem hebben, echter dit is verzet naar 14:00 uur vanmiddag. Ofir, iemand die ik ken van mijn Chna reis en de vorige keer hier heb ontmoet is hier een sportschool begonnen. In mijn enthausiasme heb ik vorige week verteld dat ik dan mee zou doen.... Afgesproken! was zijn antwoord...

Aangezien het vandaag Sabbat is, is er niet veel te doen. Voor vandaag staat verder de planning om een flinke wandeling te maken op de Olijfberg en een etentje met uiteraard vele drankjes met vrienden uit Jerusalem. Ben benieuwd om ze naar al die maanden haha weer eens te zien... :)

Morgen reis ik naar Nazareth om maandag naar de Golan Hoogte te gaan en maandagavond of dinsdagochtend vroeg reis ik naar Haifai voor de Europacupwedstijd van onze Dames 1


Shalom !

Robert



  • 11 Januari 2014 - 19:02

    Henk En Corrie V.d.Hout:

    Robert,

    Achter de dames aan ?????
    Volley is topsport daarvan het bezoek aan de sportschool !!!!!!
    Een leuke trip zorg dat ze met de beker thuis komen.

    Groetjes,
    Ome Henk en Tante Corrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 100124

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: