Miyajima eiland - Reisverslag uit Tokio, Japan van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Miyajima eiland - Reisverslag uit Tokio, Japan van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Miyajima eiland

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 Oktober 2009 | Japan, Tokio

vandaag stond in hetteken van Miyajima. Een eiland wat bekend staat om zijn Tori (shintopoort) wataangeeft dat heteiland heilig is. Er zijn geen kraamafdelingen of begraafplaatsen, omdat niemand mag baren of sterven.

Er werd mij aangeraden om pas `s-middags naar dit eiland te gaan om de grote drukte te vermijden en omdat je het eiland binnen enkele uren toch wel gezien hebt.

Daarom ben ik deze ochtend begonnen met een bezoek aan de Shuk-kei-en. Een japanse wandeltuin met vijvers, eilandjes, stroompjes, miniatuurbruggen etc etc. Wel leuk maar meer voor bejaarden en stelletjes die gaan trouwen.

Vervolgens een bezoek gebracht aan Hiroshima Castle. Een exacte kopie uit 1953 van hetShogun Castle welke in 1945 volledig is verwoost. Ook dit was wel leuk, maar ik had er meer van verwacht. De buitenkant is mooier dan de binnenkant aangezien het van binnen als een modern museum eruitziet.

Begin van de middag de tram gepakt naar Miyajima. Aangezien de japanners heel erg beleefd zijn, staan zij voor iedere bejaarde op om hun stoel af te staan. Ik heb gemerkt dat er nog aardig wat bejaarden in Hiroshima overgebleven staan zodat ik ruim een uur in een bomvolle tram moest blijven staan....

Eenmaal op het eindpunt aangekomen, de boot gepakt en na aankomst direct naar de drijvende Torii (wat lijkt op het water te drijven) gegaan om een paar mooie foto`s te maken. De zon schijnt hier nog fel dus ik hoop dat ik een paar mooie foto`s heb gemaakt. Daarna via een aantal paden wat tempels bezocht om vervolgens de kabelbaan te nemen naar de top van berg Misan. Hier leven wilde apen en heb je een prachtig uitzicht over de Japanse Binnenzee en zijn eilanden.

Op Miyajima staat ook een pagode uit 1407 en het Itsukushimaheiligdom. Deze werd gesticht in 593 en staat geheel op palen. Bij hoog water staat dit boven water.

Nu zit ik in hetzelfde cafeetje wat te drinken en om negen uur heb ik met iemand afgesproken om ergen wat te gaan eten.

Morgen weer een lange reisdag met de Skinhansen naar Kurashiki, waar ik twee nachten verblijf (was drie) Daarna staat oa Kyoto op het programma.

Tot slot, alles gaat nog perfect via planning en het weer is voortreffelijk. Vrijwel de hele dag felle zon met af en toe wat bewolking. De hele vakantie heb ik mijn jas nog niet hoeven te gebruiken...

De Groeten,

Robert