Van Gyeong-ju via Haeinsa Temple naar Busan (2) - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Van Gyeong-ju via Haeinsa Temple naar Busan (2) - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Van Gyeong-ju via Haeinsa Temple naar Busan (2)

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

09 Oktober 2009 | Zuid-Korea, Busan

Donderdag ochtend om 07:00 opgestaan om de bus te pakken naar Haeinsa.

De Haeinsa Tempel herbergt de Tripitaka Koreana, een unieke verzameling boeddhistische geschriften bestaand uit meer dan 18.000 houten tekstpanelel. Het heeft 16 jaar geduurd voordat deze enorme klus door 30 monniken werd voltooid.

Dit was echter toch niet zo makkelijk aangezien ik twee keer moest overstappen. Dus drie keer een kaartje kopen op stations waar werkelijk niemand engels spreekt.. Na een reis van zo'n drie uur kwam ik aan in Heinsa. Ik had eerder gelezen dat het mogelijk was om in de tempel te overnachten. Aangezien ik wederom de weg moest vragen, ben ik naar een politieagent gegaan die mij gelijk met de politieauto naar de tempel bracht. Deze tempel ligt trouwens erg hoog in de bergen en je moet een goede conditie hebben om deze te bereiken...

Het gebeurt relatief weinig dat toeristen aan de monniken vragen of zij mogen overnachten. Overnachten en maaltijden zijn gratis maar je moet je wel volgens hun regels houden.

De meeste toeristen die Haeinsa bezoeken zijn dagtoeristen en 'hikers' die trektochten maken door de bergen. Die blijven allemaal niet slapen. Volgens de monniken was het deze avond 'uitzonderlijk' druk met 6 toeristen (1xFrankrijk, 1xAustralie, 1xDuitsland, stel uit USA en ondergetekende)

De regels hielden in dat je 's-avonds om 18:00 gezamelijk ging eten. Niet praten tijdens het eten, vele malen Budda groeten etc etc. Daarna om 19:00 uur met zijn allen naar de tempel voor het avondgebed.

Ook werd ons verzocht om niet in het donker te gaan wandelen en om 21:00 uur te gaan slapen.... aangezien wij om 03:00 uur werden gewekt voor het ochtendgebed :( Waaronder 108 keer staan,zitten,bukken en weer opstaan niet ontbraken (echt topsport!)

's-Avonds had ik niet veel meer gegeten aangezien ik 's-middags tijdens mijn wandeling door te tempel in gesprek raakte met vrijwilligers die aan de tempel werken. Ook door deze mensen werd ik uitgenodigd om te komen eten.... wat ik wederom niet afsloeg.

Direct na het ontbijt (06:00 uur) de bus gepakt naar Busan (slechts 1 keer overstappen maar 4 uur met de bus) Het is hier trouwens film-festival wat hier heel bijzonder schijnt te zijn....)

Nu even opfrissen en dan de stad in... morgen Busan en overmorgen de boot naar Fukuoka...

Groet,

Robert

P.S. sorry dat ik soms met mijn verhalen van hak op de tak spring maar de computers zijn hier redelijk traag en de toetsen werken ook niet altijd mee... verder probeer ik zoveel mogelijk te typen wat in mij opkomt...




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Busan

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 99821

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: