Van Gyeong-ju via Haeinsa Temple naar Busan (1) - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Van Gyeong-ju via Haeinsa Temple naar Busan (1) - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Van Gyeong-ju via Haeinsa Temple naar Busan (1)

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

09 Oktober 2009 | Zuid-Korea, Seoel

Eindelijk weer internet...

Ondertussen ben ik van Gyuang-ju naar Busan gereisd en ondertussen heb ik nog een overnachting gehad in Haeinsa Temple wat een beleving op zich was (zie deel 2)

Afgelopen dinsdag ben ik dus met Vera (een duitse toeriste die ook alleen reist) in Guang-ju wat wezen drinken in de Shumann & Clara coffeshop om vervolgens wat te gaan drinken in Woodstock. Een leuk cafeetje waar alle muziek, naar mijn mening afkomstig is uit Hitsound Records (60's & 70's)

In dit cafe hebben we ook drie studenten ontmoet die allen toerisme studeren en alles wilde weten over "Nederlande" Maar aangezien het al aardig laat was, werden wij uitgenodigd om de volgende avond ergens in Gyeong-ju Koreaans te gaan eten, wat ik natuurlijk niet afsloeg. Vera kon niet mee aangezien zij de volgende dag naar Seoul reisde.

De volgende dag ben ik dus naar de "Tomb of Gen. Kim Yu-Sin" geweest. Ver lopen en uiteindelijk zie je een tombe zoals er zoveel zijn in Gyeong-ju. Daarna "Gyeong-ju National Museum" en vervolgens naar "Silla Arts & Science Museum" & " Hanok Folk Village".

Gelukkig had ik geen fiets gehuurd aangezien het zeer hard waaide. Het was niet koud en kon gewoon in mijn t'shirt lopen. Wel af en toe een zeer stevige regenbui. Van locals hoorde ik dat deze regenbui nog afkomstig was van een tyfoon die enige tijd geleden over Zuid Korea en Japan raasde. Ik mag wel zeggen dat ik geluk heb want de tyfoon volgde hetzelfde traject als ik volg. Enkel, ik enige dagen later....

's-Avonds had ik dus afgesproken om te gaan eten. Eenmaal met de taxi aangekomen werden wij verwelkomd en verzocht onze schoenen uit te trekken en werden we naar onze tafel gebracht. Zo's lage tafel waarbij je op de grond moet zitten. De hele tafel werd vervolgens gevuld met allerlei typische koreaanse gerechten (vlees en vis) die je met stokjes moet eten :) In het begin zaten ze mij 'uit te lachen' maar toen ze zagen dat ik eerder had geoefend werden ze stiller...

Uiteindelijk nogwat gedronken in de WA Bar en vervolgens afscheid genomen...

BTW Mijn laatste nacht in Gyeong-ju verbleef ik in het N-Hotel. Ontzettend luxe met een 42" plasma tv, groot bed, computer en bar op de kamer etc etc. Was nog goedkoper ook... Eerder die dag sprak ik twee andere nederlanders die mij dit hotel lieten zien.

Donderdag extra vroeg op voor mijn trip naar Haeinsa... (zie deel 2)