Paleis, Paleizen en nog meer Paleizen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Paleis, Paleizen en nog meer Paleizen - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Paleis, Paleizen en nog meer Paleizen

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 Oktober 2009 | Zuid-Korea, Seoel

Hallo allemaal!

De eerste complete dag zit er op en ik heb voornamelijk alleen maar paleizen gezien....

Na eerst e.e.a. uitgezocht te hebben van wat ik allemaal wilde zien ben ik eerst naar het Deoksugung Palace gegaan. Het eerste paleis was wel indrukwekkend maar ik ben er achter gekomen dat de meeste paleizen toch wel op elkaar lijken... Vervolgens het Gwanghwamun Palace met daarin twee musea en daarna het Chonggyeonggung Palace. Toch wel een mooi gezicht en ik heb veel foto's gemaakt.

Onderweg naar downtown om wat te gaan eten kwam ik ook nog langs de Unhyeongun Paleis en ben ik door het Tapgol Park gelopen waar net op dat moment een "concert" van een bekende koreaanse zangeres bezig was.

Dit n.a.v. de nationale feestdag wat het hier vandaag is. Hoe het heet weet ik niet, maar het is een soort " Thanksgiving Day". Hele gezinnen/families trekken hun netste kleren aan en gaan dan naar de parken om daar " oud-koreaanse-spelletjes" te doen. Ook krijgen alle kinderen gratis drinken en popcorn etc etc.

De temperatuur is hier perfect! Lekker warm, veel zon en korte broeken weer! Alleen toen ik net buiten kwam, kwam de regen met bakken uit de hemel :( Alleen dit duurde maar 5 minuten en koud is het niet geworden.

Ik kon het niet laten en heb mij zojuist opgegeven voor een DMZ-tour (de-millitary-zone) Je gaat dan met de bus naar de Noord-Koreaanse grens en bezoekt daar oa de Freedom Bridge (spoorlijn buiten werking) waar zeer af en toe families overheen mogen om elkaar te bezoeken in de DMZ-zone. Ook bezoeken we de " 3de-invasie-tunnel" gebouwd door de Noord-Koreanen. Deze toer is niet toegankelijk voor de Koreanen zelf. Volgen een meisje wat ik net sprak en zojuist terug is, moet het een hele indrukwekkende tour zijn...

Afhankelijk van hoelaat ik morgen terug ben, kan het zijn dat ik nog een dagje langer in Soul blijf...

Nu ga ik samen met een mexicaan wat eten (mexicaans?) om daarna een lekker biertje (Corona's?) te gaan drinken....

Tot de volgende keer !

El Roberto

  • 03 Oktober 2009 - 17:53

    Jet, Ar En Chrissie:

    como estas? erg leuk om te lezen wat je daar allemaal uitspookt! ze willen hier al muizen voor je gaan kopen! heb je alvast een paar huisdiertjes voor als je thuis kom!! of wil je een nieuw kleurtje op je muren!!
    nou heel veel plezier verder!! Chrissie mist je heel erg!! groetjes ons

  • 03 Oktober 2009 - 18:00

    Jet:

    ps: chrissie heb vannacht in een grot geslapen lol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 99867

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: