Groeten uit Namibie - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Groeten uit Namibie - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Groeten uit Namibie

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

18 Oktober 2008 | Namibië, Swakopmund

Hallo allemaal !

Eindelijk weer internet... na een paar vermoeiende dagen (veel reizen en weinig slapen) zijn we gisteren beland in Swakopmunbd in Namibie.

Zoals bekend zat ik eerst in Cape Town. Weer veel gekke en leuke dingen meegemaakt. Tafelberg bezocht, zonsondergan bekeken vanaf Lions Head met wijn en kaas. De laatste dag in CT zijn we met een busje naar het zuid- westelijk puntje van Afrika geweest (Cape Point) waar de iedereen even op de foto moest bij het welbekende bord van Kaap de Goede Hoop. Daarna een pinquin-kolonie bezocht. Heel leuk, vooral omdat je er nog geen meter naast zit en dat ze daar helemaal niets om geven. De laatste avond ben ik met de gids, zijn vriendin en nog een vriendin uit geweest. Ontzettende leuke avond gehad (de stoere verhalen vertel ik wel prive). We waren met de auto en wat je hier meemaakt moet je in Nederland niet uitproberen. Ik heb dus geleerd dat alcohol en rijden hier geen probleem is en dat je 's-nachts nooit bij een rood stoplicht moet stoppen, vanwege de vbeiligheid..... al weet ik niet wat veiliger is als je met 80 km per uur door de stad scheurt....

In Namibie zijn we wederom de zonsondergang wezen bekijken in Grand Fish Canyon (een mini Grand Canyon) maar zeker de moeite waard. Dit onder het genot van een goede glas Champagne en wat chips/nootjes. Verder hebben we in Namibie Dune 45 beklommen (én gehaald !!! na 60 min. in het zand klimmen) Verder reizen we heel veel. De natuur en omgeving is prachtig. Wat de truck betreft. Als je achterin zit, wordt je letterlijk van je stoel af gegooid wat niet zo verwonderlijk is met deze wegen. Letterlijk honderden km onverharde wegen. Daarom proberen we een iedere keer van plaats te verwisselen. Vrijwel iedereen heeft het al meegemaakt dat je "lekker" licht te slapen en plotseling op de grond ligt....

Het slapen gaat hier ook goed. In een kwartier hebben we de tent opgezet al is deze niet nodig hier. De temperatuur is hier overdag zo'n 30 graden met uitschieters van 42 graden (eergisteren).

Net als de andere reizen is dit écht een reis van je leven. Je ziet hier zoveel andere dingen wat je niet kunt begrijpen als je er nooit geweest bent. Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk foto's te maken....

Gisteren zijn we wezen Quad Rijden. Wat is dat gaaf !!!! Vol gas door de woestijn met zandduinen van tientallen meters hoog waar je overheen gaat en dan weer stijl naar beneden.... vandaag zijn we met een bootje de zee opgegaan om dolfijnen te kijken. Ondertussen kwam er nog een zeeleeuw het bootje op die een stukje met ons meeging. Verder hebben wij om nog geen 10 meter een bultrug walvis gespot. Dit is werkelijk een prachtig gezicht. Eénmaal is deze helemaal uit het water gekomen. Ik hoop dat iemand uit onze groep hier een mooie foto van heeft. Daarna hebben we wederom Champagne gedronken en oesters gegeten.

Morgen mogen we uitslapen !! We vertrekken dan naar Twijfelfontein maar wat we daar gaan doen weet ik allemaal nog niet.... wordt vervolgd....

Voor de rest, wens ik iedereen een fijn weekend en hoop ik snel weer te kunnen internetten. Het zal we min. 5/6 dagen duren aangezien op de volgende plekken geen internet is. Ook geen supermarkten etc, dus hebben we alles net ingeslagen.

Tot snel !!

Groet,

Robert / OOT

• 19 Oktober 2008 - 06:48

Nibr:

He, leuk hoor wij willen ook wel rijden op een quad. Wie weet ooit.
    Veel plezier nog en geniet ervan gr.NiBr

• 27 Oktober 2008 - 20:00

Li:

Hoi, hier alles ok. Koud weer en veel regen. Geniet daar maar van het mooie weer.