Goodmorning Netherlands - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Goodmorning Netherlands - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Goodmorning Netherlands

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

25 December 2008 | Ierland, Dublin

Hallo allemaal,

Na een voorspoedige vlucht ben ik gisteren aangekomen in Dublin. Direct op het vliegveld de bus gepakt en zo stond ik omstreeks 20:30 in de Temple Bar, het centrum van Dublin.

Ondanks dat deze jongeman alles goed had voorbereid was hij toch nog iets vergeten! Het is namelijk altijd makkelijk dat als je in een hostel wilt slapen, je de naam van het hostel en het adres bij je hebt....

Enige mogelijkheid was nu om een internetverbinding te vinden en de naam op te zoeken. Echter, zie op Kerstavond maar eens een plek te vinden waar je kunt internetten, want werkelijk alles is gesloten... Na heel wat heen en weer te hebben gelopen had ik een plek gevonden met internet. Dus ik kijken op internet naar de naam en adres, blijk ik in de juiste hostel te zitten....

De hostel is niet zo bijzonder als eerdere hostels waar ik geslapen heb. Het is een beetje te groot en te massaal... desondanks ben ik niet ontevreden. De prijs is incl. een Kerstlunch hiep hoi want ik had al rekening gehouden het met een zak chips te moeten doen.

Na ingechecked te hebben toch maar besloten om te kijken of er toch niet één pub open is. Heel toevallig blijkt de enige pub in Temple Bar die wél open is, bij mij op de hoek te zitten. Na een aantal biertjes sta weer aan de bar, staat er een meisje naast mij die mij bekend voorkwam. Bleek het Tessa te zijn. Een meisje die mij op een groeps-Hyve van DDD (Dutch Dublin Drinkers) advies gaf over wat te doen met Kerst in Dublin. Met dat groepje gezellig zitten kletsen maar om 23:30 uur ging toch écht de kroeg dicht.... Daarna hebben we nog even in de hostel zitten kletsen en drinken en zijn we maar naar bed gegaan.

Weet nog niet hoe ik mijn dag doorkom maar ondanks dat alles gesloten is, zal ik mij niet vervelen.

Fijne Kerst !

Groet,

Robert

• 25 December 2008 - 10:35

Pa, Ma,:

leuk dat we al wat van je horen, je bent weer goed aangekomen???je beleefd ook altijd wat he,maakt het leven spannend.lianne heeft nog gebeld Brad ging vandaag met de grote mensen mee skieen.Robert nog hele fijne dagen tot hoors, pa,ma.