Eindelijk aangekomen in Cancun, Meico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Eindelijk aangekomen in Cancun, Meico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Eindelijk aangekomen in Cancun, Meico

Door: Robert & Natascha

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 December 2016 | Mexico, Cancún

Hallo allemaal,

Ondertussen ben ik weer wat reizen verder en ben ik deze keer met Natascha aangekomen in Mexico, waar wij starten met onze Roadtrip door Mexico, Guatemala, Honduras & Belize. De heenvlucht is zeker niet zonder slag- of stoot gegaan maar dat ben ik wel gewend haha. Omdat wij op Schiphol een vertraging hadden, hadden wij onze vlucht gemist in Houston . We zagen ons vliegtuig op enkele meters van ons vandaag vertrekken… echter, zonder ons… :( Wij naar de Customer Service waar zij heel vriendelijk waren door ons op de volgende vlucht te boeken. Alleen… dan moesten wij via Denver. Oftewel, eerst twee uur vliegen naar het noorden, 3 uur wachten en dan uiteindelijk door naar Cancun waar wij om 06:00 uur zouden arriveren. Geen hotel, weer een hele nacht in het vliegtuig maar we kregen wel maaltijd vouchers waar wij ergens lekker konden gaan eten. WoW en dat voor max. 10 USD !!!

Nadat wij waren geland, kwam het volgende probleem! Natascha’s koffer stond nog in Denver! Maar ja, deze werd later op de dag netjes in onze hostel afgeleverd… pffff Dat wij zo vroeg op het vliegveld waren, was op zich niet zo’n probleem want nu konden wij direct onze huurauto ophalen en hoefden wij daardoor niet terug naar het vliegveld… We hebben weer een prima autootje. Niet te groot en niet te klein maar gelukkig wel met airco want dat heb je hier nodig. De zon is daarentegen niet zo fel maar met 30 graden en een hoge luchtvochtigheid is het wel de hele dag zweten.

Uiteindelijk is onze Roadtrip begonnen! Wij onderweg naar onze hostel in Cancun Downtown. Cancun, echt Mexicaans stadje, veel laagbouw, alles lijkt het zelfde en veel mensen op straat. Mexicanen zijn tot nu toe echt vriendelijke mensen. Wij voelen ons totaal niet onveilig. Zijn juist heel vriendelijk en zeker niet opdringerig met wat dan ook… Na even wat te hebben gerust zijn wij met de bus de hotel zone gegaan. Werkelijk 1 20km lange stoet van Hotels en resorts. We voelden ons weer in Amerika! Alle grote ketens op een rij. Op de boulevard alleen maar grote clubs, restaurants en bars… eerst even een lekkere cocktail gedronken op het strand en daarna wat gewandeld. Omdat het Natascha’s verjaardag was, hadden wij besloten om eens goed te gaan eten bij Senor Frogs. Groot mega-restaurant met vermaak en dat hebben wij geweten! Het personeel bleef de hele tijd bij ons staan, gingen bij ons aan tafel zitten, zongen liedjes voor ons, gingen met ons dansen, maakten van ballonnen mooie hoeden voor ons etc. etc. Uiteraard om ons te vermaken en daardoor een goede fooi te krijgen haha Na het eten hebben wij nog ergens wat gedronken en hebben wij de bus terug genomen naar ons hotel. De volgende dag moeten wij weer vroeg op voor onze trip naar Chichen Itka. Maar hierover later meer….

Groet,

Robert & Natascha

• 05 December 2016 - 17:19

Wim Bot:

Gefeliciteerd, maak er een fijne vakantie van!!
    Hartelijke groet van de overbuurtjes Bot!