Bezoek aan Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Bezoek aan Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Robert

09 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk mijn eerste verslag van mijn rondreis door Thailand, Laos en Cambodja. Omdat ik een volgende keer terug wil komen naar Thailand heb ik besloten om de meeste tijd in Laos en Cambodja door te brengen. Ik heb tenslotte maar drie weken… ;)

De reis heen ging als altijd. Veel wachten, controles en slapen in het vliegtuig. Van Amsterdam naar Dubai vloog ik met een normale Boeing maar van Dubai naar Bangkok met de Airbus380-800. Het grootste passasierstoestel ter wereld. Ik keek er wel naar uit maar achteraf viel het tegen. Gewoon een groot vliegtuig met net zo weinig plek als anders. Eenmaal aangekomen in Bangkok begon het eerste gezeik alweer met de taxi, waar ik steeds meer een hekel aan begint te krijgen.

Ik weet dat de taxi 350 baht kost, zij vragen 450, discusseren, om vervolgens toch maar de taxi in te stappen. Dan de meter niet aan willen zetten, ik zelf maar op de knopjes begon te drukken. Uiteindelijk deed hij de meter aan en bij aankomst was het.... 350 baht!

Ik verbleef in het Nappark Hostel in het centrum van de stad en op loopafstand van het Koninklijk Paleis etc. Na inchecken ben ik naar Khaosan Road gegaan. Het uitgaansgebied van deze omgeving en erg populair onder de backback toeristen met vele bars en restaurants. Locals verkopen op straat goedkoop bier en overal wordt muziek gedraaid. De een nog harder dan de andere om elkaar te proberen overstemmen...

Zit ik eenmaal aan mijn 1ste. 2de of ?? drankje, wordt ik door een jongeman aangesproken of ik wel eens in Londen kom (Ik ?? haha) en of „mijn vrienden hun vlucht nog hadden gehaald?“ Haha blijkt het de Manager van The White Ferry en nog een aantal hostels te zijn die mij nog herkende. Deze vrienden zijn Chris en Esther en ik kon hem bevestigen dat zij inderdaad op tijd waren, al was het wel met heeel veel geluk!! ;) Vervolgens de hele avond/nacht met hem en zijn vriendin opgetrokken en werd ik de volgende ochtend niet wakker met een tattoo op mijn gezicht maar wel een flinke kater.... De cocktails smaken hier bijzonder goed hahaha

Na een ontbijt met heeeel veel fruit ben ik gaan wandelen naar het Koninklijk Paleis. Dit is een ommuurd gebouwencomplex, dat dienst deed als koninklijke residentie van het eind van de 18e eeuw tot het midden van de 20e eeuw. Lekker rondgewandeld en veel foto’s gemaakt. Op het terrein van het Koninklijk Paleis heb je ook Tempel van de Smaragdgroene Boeddhas. De belangrijkste Boeddhistische tempel van Thailand. De bouw van de tempel begon toen koning Rama I in 1782 de hoofdstad van Thailand (toen nog Siam) verplaatste van Thonburi naar Bangkok. Anders dan andere tempels wonen hier geen monniken, de tempel heeft alleen zeer gedecoreerde gebouwen, standbeelden en pagodes.

Na mijn bezoek aan het Koninklijk Paleis ben ik naar Wat Pho gelopen. Dit is de tempel van de liggende Boeddha en biedt onderdak aan meer dan duizend Boeddha-vertoningen, dit is meer dan enige andere tempel in het land. Daarnaast is hier ook de grootste enkelvoudige Boeddha-vertoning te vinden: de liggende Boeddha (Phra Buddhasaiyas) Deze liggende Boeddha maakte deel uit van de restauratie van koning Rama III, is zesenveertig meter in lengte en vijftien meter in hoogte. De liggende Boeddha is rijkelijk versierd met bladgoud en met parelmoer op de ogen en voetzolen. Het voetzolen tonen 108 voorspoedig gestemde afbeeldingen in een Chinese en Indische stijl.

Vervolgens ben ik met boot naar de overkant van de rivier gevaren om daar een bezoek te brengen aan Wat Arun. Hier kun je de 79 meter hoge pagode beklimmen waar je een mooi uitzicht hebt over Bangkok.

Omdat ik aardig moe was geworden van al dat wandelen heb ik op de terugweg een heerlijk Thaise massage gehad. Geen „Happy End“ zoals sommigen van jullie willen horen maar ik voelde mij wel weer een ander mens. Daarna nog een vliegticket geboekd van Bangkok naar Chang Mai aangezien ik geen 12 uur in de bus wilde zitten om vervolgens mijn avond weer te laten eindigen op Khoasan Road... :) Iets minder spectucalair dan de avond ervoor, dat dan weer wel !!!!

Afstand Amsterdam – Bangkok: 9187 km

Groet,

Robert

  • 10 Februari 2014 - 14:01

    Tolinibrvanhienen :

    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Hier gaat alles goed op deze speciale dag ❤️
    Veel plezier en goetjes

  • 10 Februari 2014 - 19:58

    Esther:

    Leuk om te lezen Hansum, zeker omdat ik er ook geweest ben. En wat heeeeeel toevallig dat je daar dan ook iemand tegen komt die je (we) in Londen gezien hebt. Ga je in Chiang Mai nog op een olifant rijden? Of ga je dit in Laos doen? Geniet van je tijd daar en ik lees je volgende verhaal snel weer :)

  • 10 Februari 2014 - 22:33

    Henk En Corrie Van Den Hout:

    Vandaag je vader gesproken op deze bijzondere dag.
    waar blijft de tijd ??
    Tante corrie heeft een nieuwe knie het gaat goed.
    Wij herkennen je omschrijving van bangkok waren daar ook eerder.
    Wensen je een fijne reis,oppassen hé.

    groetjes,
    Ome Henk en Tante Corrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 99775

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 20 December 2016

Roadtrip Mexico, Gutatemala, Honduras & Belize

21 Mei 2016 - 06 Juni 2016

Rondreis Marokko

09 Juni 2014 - 16 Juni 2014

Stedentrip Athene, Griekenland

10 April 2014 - 19 April 2014

New York, The Big Apple

07 Februari 2014 - 02 Maart 2014

Rondreis Thailand, Laos & Cambodja

10 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Korte (Volleybal) reis naar Israel

05 Oktober 2013 - 14 Juli 2013

Israel Tour

05 April 2013 - 24 April 2013

Rondreis Cuba

05 Oktober 2012 - 14 Oktober 2012

Rondreis Dubai & Abu Dhabi

11 Mei 2012 - 28 Mei 2012

Rondreis China

31 Augustus 2011 - 23 September 2011

Rondreis Java & Bali (Indonesie)

23 April 2011 - 01 Mei 2011

Rondreis Jordanie & Israel

13 Oktober 2010 - 19 Oktober 2010

Stedentrip Kiev, Ukraine

01 April 2010 - 02 Mei 2010

Backpacken Brazilie, Bolivia & Peru

01 Oktober 2009 - 27 Oktober 2009

Backpacken door Korea & Japan

Landen bezocht: