Dagtocht Nara en terug naar Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Dagtocht Nara en terug naar Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Dagtocht Nara en terug naar Kyoto

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

18 Oktober 2009 | Japan, Kyoto

Dit beloofd niet zo`n lang verhaal te worden aangezien ik dadelijk iemand moet afhalen van haar werk en dat gaan eten bij Shabu-Shabu. Jawel, dit reastuarant zit niet alleen in Rotterdam maar ook in Japan!!

Vandaag dus een dagtocht gedaan naar Nara. Nara is de oudste hoofdstad van Japan. Toen heeft de keizer besloten om de hoofstad te verplaatsen naar Kyoto omdat de priesters in de tempels teveel macht kregen. Ik heb eerst een bezoek gebracht aan de Todai-ji tempel. Dit is het grootste houten gebouw ter wereld. Qua kleur etc niet zo bijzonder maar hierin staat, wederom de grootste, zittende boedha. In deze tempel staan ook Taoistische bewakers van de poort. Ook is een van de palen, voorzien van een gat. Wie hierdoor heen pas, wordt `verlicht` wat het ook mag betekenen. Zelf heb ik het maar niet geprobeerd...

Rond te tempel vind je ook zeer veel herten en kun je ter plekke rijstkoeken kopen om ze te voeren. De herten zijn heilig voor de streek en kunnen vrij agressief zijn. Ze beuken gewoon tegen je aan en proberen met hun snoet in je tas de graaien.

Verder had je in Nara nog de 4 & 5 Story Temple, Kofukuiji Temple, Nandaimon Gate en de Great Bell.

Eigenlijk heb ik het wel een beetje gehad met tempels, pagodes etc etc. Ik kijk erg uit naar morgen want dan ga ik naar Kawaguchi en overmorgen `beklim` ik de Mt. Fuji. Van andere heb ik gehoord dat je tot het zesde platform kan komen. Daarna vertrek ik naar Tokyo voor de laatste dagen.

Ik zit eraan te denken om Niko overstslaan aangezien je ook hier alleen maar tempels hebt. Ook zie ik af van het slapen in een Ryokan. Op zich wel leuk maar dan heb ik een Ryokan voor mijzelf en om nu de hele avond in mijn eentij op mijn kamer te zitten... nou nee!

Verder verbaasd het mij hoeveel mensen alleen reizen. Ik zit nu in een redelijk groot maar zeer goede hostel en rond de 70 procent reist alleen. Allerlei leeftijden man/vrouw, maakt niet uit. Van meerdere heb ik gehoord dat Japan bij uitstek perfect is om alleen te reizen. Echt alleen ben je nergens aangezien je iedere keer weer wordt aangesproken en dan weer een paar uur met elkaar ergens naar toe gaat of reist....

Sorry, maar ik moet ervandoor!

Robert

• 18 Oktober 2009 - 10:17

Cindy:

Hoi Robert,
    Nu pas gelezen hoe leuk je het allemaal hebt. Wat een belevenis zo!!!
    Ik zit hier lekker in een ziekenboeg. Eerst Ger ziek en nu

• 18 Oktober 2009 - 10:20

Cindy:

Jop ziek. Ik wordt er een beetje ziek!!!! van.

Sorry Bo ging op het toetsenbord zitten, dus nu maar 2 berichtjes versturen.

Heel veel plezier nog hé en geniet er lekker van

Groetjes van ons allemaal.

• 18 Oktober 2009 - 14:09

Edwin:

Hey Robert,

Zo te lezen heb je weer het een en ander mee gemaakt.
    Wellicht een tip voor mijn volgende reis ?? :-) hihi
    we zien je wel over een paar weken terug.
    grtz Ed