Prachtige zonnige en warme dag in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Robert Hansum - WaarBenJij.nu Prachtige zonnige en warme dag in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Robert Hansum - WaarBenJij.nu

Prachtige zonnige en warme dag in Kyoto

Door: Robert Hansum

Blijf op de hoogte en volg Robert

15 Oktober 2009 | Japan, Kyoto

Na mijn tegenvallende dag in Kurashiki ben ik vandaag eindelijk beland in Kyoto. Deze ochtend lekker uitgeslapen en daarna de Shinkansen genomen naar Kyoto waar ik om 10.30 uur aankwam. Direct naar mijn hotel gegaan. Stukken beter dan in Kurashiki. Vele backpackers, leuke sfeer, mooi gebouw EN niet roken binnen!!!

Iets na het middaguur besloten om de straat op te gaan en eea te bezichtigen. Als eerste ging ik naar de Sanjusangen-do Tempel. Prachtige tempel en tevens het langste houten gebouw ter wereld. Hier zie je een 1000-armige Kannon welke stamt uit 1254. Aan beide zijden zie je exact 1000 kleinere (2 mtr.) beelden van Kannon (godin van de genade). Deze staan trouwens allemaal in gelid. Helaas mocht je hier weer geen foto's van maken en met name westerse toeristen werden goed in de gaten gehouden.... helaas!

Daarna naar de Kiyomizu tempel. Een mooie tempel met veel kleuren en wederom veel Booedhabeelden. Het mooie van deze tempel is dat hij compleet van hout is gemaakt zonder maar 1 spijker te gebruiken. Vanaf deze tempel heb je een prachtig uitzicht over Kyoto. Ook worden op deze tempel veel liefdesammuleten verkocht. Helaas ben ik nu blut maar wie weet is het het waard.... :)

Vervolgens nog even langs Ryozen-Kwan-On gegaan. Een 24 meter groot Boedhabeeld bovenop een tempel.

Tenslotte nog even langs de Yasaka Shrine gelopen en door het Maruyama Park gelopen waar ik een Black Sesam-softijsje heb gegeten. Ze hebben trouwens de gekste smaken softijs hier. Eerder heb ik een Green Tea-ijsje op en ze schijnen ook iets van bonen-softijsjes te verkopen??

Verder gaat alles prima hier. Het is prachtig weer en ze voorspellen morgen wederom mooi weer. Dus perfect om de stad verder te bekijken.

De bedoeling is dat ik vier nachten in Kyoto verblijf.

Sayonara !

Robert

• 15 Oktober 2009 - 11:33

Linibr:

hoi, lekker dat je nu een beter hotel hebt. zo te lezen gaat alles prima.hier gaat ook alles goed geen gekke dingen. geniet ervan en tot gauw
    groetjes